
Podatnicy VAT mają obowiązek prowadzenia właściwej ewidencji zakupów i usług od towarów i usług. Podstawowymi dokumentami niezbędnymi do prowadzenia takiej ewidencji są faktury VAT, faktury korygujące oraz dokumenty celne.
Ewidencja prowadzona dla potrzeb rozliczeń podatku VAT powinna zawierać dane niezbędne do określenia:
- przedmiotu i podstawy opodatkowania
- wysokość podatku należnego
-
kwoty podatku naliczonego od zakupów związanych ze sprzedażą opodatkowaną i zwolnioną od podatku, a w konsekwencji podatku naliczonego obniżającego podatek należny
-
kwoty podatku podlegającej wpłacie do urzędu skarbowego lub zwrotowi z tego urzędu
-
inne dane służące do prawidłowego sporządzania deklaracji podatkowej
Pomagamy podatnikowi na bieżąco prowadzić ewidencje zakupów i sprzedaży, a dokumenty archiwizujemy. Każda oferta współpracy jest rozpatrywana indywidualnie.